KATEGORIER
- KLIK FOR AT ÅBNE

Fragt & Levering

GLS Danmark
Levering i Danmark Fra kun 29,-
Gratis fragt starter ved ordre over 699,-

ORDRE PAKKES:
Mandag til Torsdag indtil kl. 16:00
samt Fredag indtil kl. 14:00

Information

1.0 - Bestilling og reklamation

Der tages forbehold for udsolgte varer, fejloplysninger og fejl på webshoppen. Alle priser er angivet inklusiv moms. Alle priser er angivet inklusiv alle Danske afgifter, samt Dansk told med videre.

Priserne er dagspriser. Når du handler hos DetLED.dk ApS indgås aftaler udelukkende på Dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på din konto eller sende en mail til os, med forespørgsel herom: Skriv til kundeservice

 

1.1 - Risiko for varerne

Vare der sendes som pakke med GLS, er inklusiv forsikring på op til DKK 4600,-. Risikoen for varerne overgår til dig, som kunde, på leveringstidspunktet.

 

1.2 - Reklamation

Der ydes 2 års reklamationsret på alle varer, købt hos DetLED.dk. Dog ydes der, fra producenten, op til 10 års garanti på udvalgte varer. Hvis der ydes 10 års garanti på en vare, vil dette fremgå i de tekniske specifikationer, under den givne vare.

 

1.3 - RMA, opret en reklamation

Oplever du uheldigvis, at din vare modtages defekt, eller bliver defekt under garantiperioden, og/eller inden for 2 år fra købsdato, skal du, via vores webshop, oprette en RMA sag.

 

1.3.1 - RMA via "Min Konto"

Dette gøres i sektionen "Min Konto", som du tilgår ved at logge ind på din konto. Har du ikke oprettet en konto, men i stedet valgt at handle, uden at oprette konto, skal du følge anvisningerne i sektion 3.3.2

  1. Log ind (Øverste højre hjørne af webshoppen) med dit brugernavn og din adgangskode, eller via Facebook eller Google+ knappen.
  2. Efter du er logget ind, klikker du på dit navn, i øverste højre hjørne af webshoppen. Der hvor der stod "Log ind" for lidt siden.
  3. På siden for "Min konto" klikker du på "Mine ordrer".
  4. På siden for "Mine ordrer", klikker du, ud for den specifikke ordre" på knappen "Detaljer".
  5. Du bliver nu ført ned til dine ordredetaljer. Her skal du markere med flueben i den vare du ønsker at oprette en RMA på.
  6. Herefter skal du beskrive dit problem med varen(e) i tekstfeltet under "Returnering af varer". Hvis muligt er det vigtigt at beskriver den præcise hændelse, som førte til fejlens eller defektens indtræffen. Jo flere detaljer, jo lettere bliver det for os at hjælpe dig.
  7. Efter beskrivelsen, finder fu knappen "Opret en RMA nota" og klikker på denne knap for at undsende din RMA forespørgsel.
  8. Du bliver nu ført videre til en ny side, hvor din RMA sag står markeret med status "Afventer bekræftelse". På denne side finder du samtidigt dit RMA nummer, som starter med RE# efterfulgt af 6 tal. Dette nummer skal skrives uden på pakken, når din RMA er blevet accepteret. Du kan, til enhver tid, tilgå dine RMA sager fra siden for "Min konto" ved at klikke på "Mine returneringer".

 

1.3.2 - RMA ved køb, hvor der ikke er oprettet en konto

Har du handlet hos DetLED.dk, men i den forbindelse ikke oprettet en kundekonto, skal du gøre følgende for at oprette en reklamation.

  1. Genfind mailen med din ordrebekræftelse, som du modtog umiddelbart efter din bestilling i din e-mail indbakke.
  2. I mailen finder du dit ordrenummer, som du skal indtaste på denne side: https://detled.dk/gaestesporing, sammen med den e-mail adresse, som du brugte ved bestilling.
  3. Når oplysningerne er indtastet, klikker du på knappen "Send".
  4. Du bliver nu ført ind på en side, hvor du finder din ordreoversigt. Lander du ikke på denne side, skyldes det at dine indtastede oplysninger er forkerte.
  5. I bunden af siden med din ordreoversigt, finder du en sektion, hvor du tilbydes at opgradere din gæstekonto til en kundekonto. Indtast blot en valgfri adgangskode på minimum 6 tegn og klik på "Send". Du kan du ikke oprette en RMA sag, uden først at opgradere din gæstekonto til en permanent kundekonto.
  6. Når din konto er oprettet, skal du logge ind ved hjælp af din e-mail adresse, samt det kodeord du skrev, da du opgraderede din gæstekonto, ved at klikke på knappen "Log ind" i øverste højre hjørne på siden.
  7. Efter du er logget ind, klikker du på dit navn, i øverste højre hjørne af webshoppen. Der hvor der stod "Log ind" for lidt siden.
  8. På siden for "Min konto" klikker du på "Mine ordrer".
  9. På siden for "Mine ordrer", klikker du, ud for den specifikke ordre" på knappen "Detaljer".
  10. Du bliver nu ført ned til dine ordredetaljer. Her skal du markere med flueben i den vare du ønsker at oprette en RMA på.
  11. Herefter skal du beskrive dit problem med varen(e) i tekstfeltet under "Returnering af varer". Hvis muligt er det vigtigt at beskriver den præcise hændelse, som førte til fejlens eller defektens indtræffen. Jo flere detaljer, jo lettere bliver det for os at hjælpe dig.
  12. Efter beskrivelsen, finder fu knappen "Opret en RMA nota" og klikker på denne knap for at undsende din RMA forespørgsel.
  13. Du bliver nu ført videre til en ny side, hvor din RMA sag står markeret med status "Afventer bekræftelse". På denne side finder du samtidigt dit RMA nummer, som starter med RE# efterfulgt af 6 tal. Dette nummer skal skrives uden på pakken, når din RMA er blevet accepteret. Du kan, til enhver tid, tilgå dine RMA sager fra siden for "Min konto" ved at klikke på "Mine returneringer".

 

1.3.3 - Fragtomkostninger i forbindelse med en RMA sag

Når du har oprettet en RMA, skal den først godkendes. Du vil få tilsendt en e-mail i alle tilfælde om sagen bliver godkendt eller afvist, samt en begrundelse herom.

Ved accept, sender vi dig en retur label til GLS, som du skal sætte på returpakken. Skriv også dit RMA nummer på pakken og aflever efterfølgende pakken i din nærmeste GLS pakke shop. og aflevere i din nærmeste GLS pakke shop.

Du finder dit RMA nummer her på webshoppen under "Min konto". Klik på "Mine returneringer". Nummeret du skal skrive starter med: RE#, efterfulgt af 6 tal. og står ud for den specifikke retursag.

HUSK OGSÅ at vedlægge en kopi af din faktura i returpakken!

 

1.4 - Om reklamationsret i Danmark

Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængigt af den konkrete situation.

Du skal meddele din reklamation indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret problemet. Hvis din reklamationssag godkendes, vil vi sende dig en returlabel, så varen kan ombyttes eller krediteres. HUSK at oprette en RMA sag her på webshoppen. Du finder oplysninger og en guide herom i sektion 3.3

 

2.0 - Fortrydelsesret - Hvis du fortryder dit køb

På DetLED.dk har du altid 14 dages fortrydelsesret, fra det tidspunkt, hvor du modtager din ordre eller sidste del af din del-ordre. Efter 14 dage udløber returretten og du vil, rent juridisk, ikke længere have ret til at kunne returnere dine varer. Dog er sjældent så firkantede, at vi alligevel ikke kan finde en løsning, men det kræver at du ringer eller skriver til vores kundeservice på (+45) 71 99 3000 eller mail via vores kontaktformular:

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

 

BEMÆRK VENLIGST: Du kan ikke fortryde dit køb, ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give os besked herom.

 

2.1 - Betingelser for returnering af varer

Returvarer skal sendes til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os herom. Du står selv for at afholde alle udgifter i forbindelse med returneringen. Vi kan tilbyde, at du køber en returlabel hos os. Du kan finde vores GLS returlabel ved at skrive GLS i søgefeltet for oven. Efter bestilling, sender vi dig en retur label via e-mail, som du skal printe ud og påsætte din returforsendelse, hvorefter den kan indleveres i din nærmeste GLS pakke shop.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og når sikkert frem. Du bærer dermed risikoen for varen, fra tidspunktet hvor returpakken bliver indleveret og indtil vi har fået den udleveret.

Returadresse oplysninger

 

2.2 - Tilbagebetaling af returvarer

Når vi modtager din ordre retur, krediterer vi det betalte til dit betalingskort. Har du betalt via bank overførsel, oplys da venligst dine konto oplysninger ved returen. Så vil vi tilbageføre beløbet til dig via bankoverførsel.

Hvis du returnerer hele din ordre, og standen på de returnerede varer godkendes som værende intakte, krediterer vi dig det fulde ordrebeløb, som det fremgår på din faktura (også eventuelle fragtomkostninger)

Ved delvis returnering - det vil sige, i de tilfælde, hvor du kun returnerer en del af-, og ikke hele din ordre, krediterer vi dig kun beløbet for den, eller de returnerede varer. Vi krediterer ikke fragtomkostninger ved delvis returnering.

 

2.3 - Varer undtaget af fortrydelsesret

Varer, som er fremstillet specifikt efter kundens ønske - eksempelvis ledninger, kabler og rope light, som er blevet klippet til kundens ønskede længde, tages ikke retur.

 

2.4 - Varens stand ved returnering

Ved returnering af en ordre, eller ved delvis returnering af en ordre, undersøger og tester vi varens stand, inden vi godkender din returnering. Finder vi betydelige mangler eller fejl ved varen(e), som vurderes til at være opstået grundet manglende- eller ødelagt original emballage, misvedligehold, vold, forkert tilslutning, uautoriseret installation, eller hvis varen på anden måde fremstår med synlige skrammer og/eller buler, som vurderes til at udgøre en væsentlig forringelse af varens værdi, vil returen blive nægtet eller krediteret det beløb, som vi vurderer udgør varens egentlige værdi. Er varen ødelagt og dette er selvforskyldt, vil returneringen blive nægtet.

 

2.5 - Omkostninger ved returnering

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din returnering. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet samtykke til anden betalingsform.

 


Når vi har modtaget varen, behandler og tilbagefører vi din betaling, typisk indenfor 2 til 5 bankdage. Webshops har generelt op til 30 dages behandlingstid for returvarer.

 

BEMÆRK VENLIGST: Vi krediterer først din betaling, når vi har modtaget og testet din returnering.

 

2.6 - Returpakkens indhold

Når du returnerer din pakke, skal du altid pakke varerne forsvarligt ind. Vær opmærksom på, at GLS håndterer varerne med troen på at de er forsvarligt pakket og forventer at pakken skal kunne holde til et fald på 4 meter, uden at gå i stykker.

 

Det er også vigtigt at du tilbageleverer varerne intakte og i original emballage, da vi skal kunne sælge den til næste kunde, uden yderligere tab. Undgå venligst at ødelægge emballagen og/eller varen, når du pakker den ned. Har du problemer med at pakke varen forsvarligt i den originale emballage, vedlæg da bare emballagen separat i returforsendelsen og så sørger vi for at få pakket den forsvarligt og originalt.

 

2.7 - Forringelse af varens værdi

Varer, som sendes retur, skal være pakket forsvarligt og i original emballage. Du må meget gerne returnere i samme kasse (evt. med flamingo fnuller), som du modtog ordren i. Varer, som returneres inden for fortrydelsesretten, SKAL returneres sammen med varens originale emballage og emballagen skal fremstå i samme stand som ved modtagelsen. Returneres varer(ne) i ødelagt, eller med manglende emballage, vil det medføre en værdiforringelse af produktet, idet vi skal kunne sælge den til anden kunde. Hvis emballagen er ødelagt, eller varen på anden måde tilbageleveres med selvforskyldte defekter, vil varens værdiforringelse blive pålagt dig, som kunde, og du vil således kun blive krediteret det beløb, som reelt udgør varens værdi. En værdiforringelse, grundet manglende emballage udgør, som oftest 50% af varen værdi, mens ødelagt emballage typisk udgør en værdiforringelse på mellem 20 og 50%, alt afhængig af omfanget.

 

3.0 - Adresse til returvarer og RMA

DetLED.dk

Gl. Vardevej 237

6715 Esbjerg N

 

HUSK at vedlægge en kopi af din faktura, samt at skrive eventuelt RMA nummer uden på pakken, hvis returen drejer sig om en reklamation. Du kan lære mere om at oprette en RMA reklamationssag ved at gå til sektion 3.0 - Bestilling og reklamation

 

BEMÆRK: Vi kan tilbyde dig at købe en retur label gennem vores webshop. Søg på GLS i søgefeltet øverst på siden for at finde vores returlabel.


© 2017 DetLED.dk - Gl. Vardevej 237, 6715 Esbjerg N - Kundeservice: 71 99 3000 - CVR: 36942177 - Reg. Nr.: 9736, konto nr.: 3216268