Betaling og sikkerhed
Vi sælger til private, virksomheder og offentlige institutioner.
På detLED.dk kan du betale med
Ved bankoverførsel, el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Der tilføjes ingen ekstra gebyrer for betaling på detLED.dk. Priserne er inklusive moms. Transaktionen sker via en SSL-krypteret forbindelse. Beløbet trækkes ikke fra dit kort, før pakken er afsendt fra os.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Prisfejl:
Hvis en pris er åbenlys forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Levering:
Lagervarer som bestilles inden 15.30 afsendes normalvis samme dag. Der kan forekomme perioder med travlhed og sygdom, hvor der kan være forsinkelser.
Hvis en vare er udsolgt, leveres den normalt inden for 1-2 uger. Den forventede leveringsdato, hvor varen igen er tilgængelig angives i produktbeskrivelsen.
Det er muligt at lave bestilling til afhentning igennem telefon eller på hjemmesiden. Du vil modtage en e-mail fra os, når din bestilling er klar til afhentning. Det er ikke muligt at afhente uden forudgående bestilling.
Du vil altid modtage en ordrebekræftelse på din e-mail umiddelbart efter, du har foretaget bestillingen. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, kan det være fordi varen er udsolgt før vi har haft mulighed for at opdatere lagerstatus, eller du har angivet en forkert e-mail. Hvis du mod forventning ikke har modtaget en ordrebekræftelse, så kontakt hurtigst muligt vores kundeservice for hjælp.
Når ordren er afsendt, vil du modtage en e-mail med tracking. Så længe ordren ikke er blevet behandlet, har du mulighed for at foretage ændringer eller annullere din ordre.
Ved eventuelle spørgsmål i forbindelse med din ordre er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice for assistance.
Leveringsbetingelser:
Vi samarbejder med DAO og GLS med levering af pakker til Danmark. Du vil oftest modtage din ordre dagen efter, at vi har afsendt den.
Vi påtager os ansvaret for eventuelle skader og tabte forsendelser under transport fra vores lager til dig som kunde. Du har ansvaret for det samme, når en vare sendes retur til os.
Hvis du ikke har modtaget din ordre inden for en uge fra din bestilling er afsendt, bedes du altid kontakte os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Vi anbefaler, at du venter med at booke tid hos elektrikere, installatører og andet fagfolk, indtil du har modtaget og tjekket varerne.
Vi gør opmærksom på at der kan forekomme forsinkelser forårsaget af speditøren eller vores producenter.
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Ikke afhentede pakker:
Hvis du ikke har afhentet din pakke, bliver den sendt retur efter en periode opgivet af fragtfirmaet. Du kan ikke fortryde en ordre ved at nægte modtagelse eller ikke afhente pakken, uden tydelige aftale med os.
Bemærk! Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Synlige fragtskader:
Hvis du har modtaget en vare, og emballagen viser tydelige tegn på skader, opfordrer vi dig til straks at åbne pakken sammen med transportøren eller postbuddet. Hvis de ikke har tid til at vente, bør du notere på kvitteringen, at du har modtaget pakken MED FORBEHOLD.
Hvis du åbner pakken sammen med transportøren eller postbuddet og opdager, at varen er beskadiget, bedes du nægte at modtage forsendelsen. Du bedes straks kontakte os og sende billeder af skaderne på både transportkassen og produktet. Send en e-mail til kundeservice@detled.dk sammen med dit ordrenummer.
Hvis du opdager en fragtskade efter, at emballagen er blevet åbnet, bedes du kontakte os indenfor 24 timer. Send billeder til kundeservice@detled.dk. Husk at gemme emballagen, da det er meget vigtigt for os i behandlingen af sagen.
Skjulte fragtskader:
Hvis varens emballage ser god ud ved levering, men varen alligevel er beskadiget, bedes du kontakte os indenfor 24 timer.
Returnering af en vare:
Returnering af varer skal ske til følgende adresse:
detLED.dk
v/BMD Trading
Kometvej 26B, 6230 Rødekro
Når du returnerer en vare, er det dig som kunde, der står for returfragten.
Det er også muligt at oprette og udskrive en returlabel i vores returportal:
detLED.dk returlabel.
Du kan EFTER AFTALE med vores kundeservice, selv aflevere din returpakke på vores lager i tidsrummet 08:00-15:00.
Vi opfordrer til at du kun sender pakken med erhvervslevering. Vi accepterer ikke pakker, der kommer til udleveringssteder, direkte i postkassen, eller pakker sendt med efterkrav. Hvis PostNord anvendes opfodrer vi til at erhvervslevering vælges.
Vedlæg gerne en kopi af din ordrebekræftelse når du sender retur.
Glem ikke at skrive trackingnummeret ned eller tage et billede af det og sende det til os, så det bliver nemmere at følge op på sagen.
Du vil modtage en e-mail fra os, når vi har modtaget returneringen og behandlet sagen.
Bemærk, at det kan tage betydeligt længere tid for en retur at komme tilbage til lageret, end det tog at sende den. Kontakt os igen, hvis du frygter, at vi ikke har modtaget eller registreret din retur.
PriceRunner Købsgaranti
Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.
PriceRunner Købsgaranti gælder for dig, der er privatperson og bosat i Danmark. Garantien omfatter situationer, hvor butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar og afhjælper et opstået problem inden for 60 dage.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag.
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekte varer, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.
Lær mere om tjenesten her.
Garanti
For de varer, der er markeret eller angivet til at have 3 eller 5 års garanti, gælder producentens garanti.
Det er derfor producentens vilkår for disse garantier, der finder anvendelse. Med andre ord, hvis der opstår mangler på varer efter den 2-årige reklamationsret, og disse har en 3-årig eller 5-årig garanti, er det producentens ansvar.
Læs mere om producentgaranti her.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Du er velkommen til at kontakte os for rådgivning først. Det er muligt, at vi kan finde en løsning, så returneringen ikke bliver nødvendig.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller modtaget den sidste vare i ordren ved aftalt dellevering. Skriv en e-mail til os på kundeservice@detled.dk, så noterer vi, at din returnering er på vej til os.
Du skal returnere din bestilling til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte omkostninger i forbindelse med returneringen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Større varer som palleforsendelser.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 200 kr. for forsendelser der kan sendes med GLS/Postnord. For palleforsendelser forventes højest 3.000 kr.
Læs mere under 'Returnering af en vare'.
Pak gerne returneringen i samme forsendelsesemballage, som ordren tidligere var pakket i.
Mangel på original emballage kan muligvis føre til en værdiforringelse. For at være sikker på, at du får alle pengene tilbage, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage.
Du er kun ansvarlig for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktionsmåde. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde som i en fysisk butik, men det er ikke tilladt at tage den i brug.
Hvis varen er brugt, og du fortryder købet, kan du kun få en del af eller intet af pengene tilbage, afhængigt af varens kommercielle værdi.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du hele beløbet tilbage fra os, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Ved en nedskrivning, som du er ansvarlig for, vil dette beløb blive fratrukket. Hvis du har brugt vores returseddel, vil beløbet blive trukket fra tilbagebetalingen.
Hvis du har betalt med betalingskort eller PayPal, returneres pengene til det samme betalingskort eller PayPal-konto. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, som vi har modtaget fra dig, uden unødig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi vil gennemføre en tilbagebetaling med det samme betalingsmiddel, som du anvendte ved den oprindelige transaktion, medmindre vi udtrykkeligt har aftalt noget andet med dig.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Reglerne i købeloven gælder ved køb af varer.
Hvis du handler hos os som privat forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få et afslag i prisen, afhængigt af de specifikke omstændigheder. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen ikke er opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden skadelig adfærd.
Vær opmærksom på, at LED-produkter, der tilsluttes sensorer, tidsure og produkter med relæer, kan beskadige den indbyggede LED-driver i LED-produktet eller dioderne i en LED-strip.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget en fejl eller mangel ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen eller manglen er opdaget, vil reklamationen altid være inden for rimelig tid i forhold til reklamationsfristen.
Vi anbefaler at du undersøger varen ved modtagelse for at tjekke for transportskader og eventuelle mangler.
Ved salg til virksomheder tilbydes der som udgangspunkt kun 12 måneders reklamationsret.
Hvis reklamationen er berettiget, kan vi anmode om at få den defekte vare returneret. Hvis vi sender en erstatningsvare, medfølger der en gratis returseddel i forbindelse med reklamationen.
Undersøgelsesgebyr ved ikke defekte varer
detLED.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Hvis detLED.dk finder varen OK efter test, må det påregnes, at varen sendes retur med en regning for udført arbejde.
Undersøgelsesgebyret er minimum 400 kr. og du skal give særskilt samtykke til gebyret, når varen indleveres til reklamation. Du skal naturligvis kun betale undersøgelsesgebyret, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt efter købelovens bestemmelser.
Først efter test vil detLED.dk foretage en evt. ombytning / kreditering.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Erhvervsdrivende har samme salgsbetingelser som forbrugere, dog med følgende modifikation:
Privatlivspolitik
detLED.dk respekterer vigtigheden af privatliv. detLED.dk vil aldrig videregive oplysninger om kunder/brugere til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at gennemføre en transaktion. detLED.dk vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail, kreditkort eller andre personlige oplysninger til nogen tredjepart uden dit forudgående samtykke.
Læs mere i vores cookie-politik.
Lovvalg og værneting
Dansk ret finder anvendelse.
Stillingtagen til om den internationale købelov, CISG, skal undtages, hvilket er relativt ofte forekommende.
Køb af varer på detLED.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Yderligere vilkår
Afhængigt af forskellige skærmindstillinger kan farver se forskellige ud på skærmen.
Vi har gjort alt for at vise farver på skærmen så præcist som muligt, men de kan variere fra originalen på grund af indstillingerne på din skærm eller printer, såsom kontrast, lysstyrke, mætning, type skærm osv.
Alle forsøg på bedrageri vil blive politianmeldt. Vi gemmer alle IP-adresser. Vi samarbejder med Svea Inkasso for håndtering af fakturerings- og inkassosager.
Vi står ikke til ansvar for skader på ejendele, som resultat af forkert og ikke tilsigtet brug af vores produkter. Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk rets ufravigelige regler.
Uanset eventuelle modstående vilkår i handelsbetingelserne er detLED.dk ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt. Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk rets ufravigelige regler.
Information om klageadgang
Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte os pr. telefon eller via e-mail: kundeservice@detled.dk. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig.
Hvis vi ikke formår at finde en løsning, som alle parter er tilfredse med, har du som forbruger ret til at få din sag behandlet:
Du kan klage igennem klageportalen for Nævnenes Hus via. Klageportalen på https://naevneneshus.dk/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@detled.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
detLED.dk
Kometvej 26B
6230 Rødekro
e-mail: kundeservice@detLED.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: ________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): _________________________________________
Dato:
_________________________________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 1.10.2024